press

"Per Precaució" - Press

25

Nov 2020

La soledat de l'ego
Revista Musical Catalana | Miquel Gené

"A Sis solos soles ens endinsem en les entranyes d'un Gran Teatre del Liceu gairebé irrecognoscible i en les de sis personatges turmentades per l'omnipresència d'un altre que les constreny fins a la depressió i la bogeria: la instagramer que ens convida en directe a la seva sentència final; els records d'una dona maltractada, de camí cap a un bany que no sabem si serà el darrer; el patiment que porta a l'angoixa i a la paranoia de qui no rep la resposta que necessita; el record dels abusos sexuals patits durant l'adolescència i els seus traumes; la necessita d'ingesta desmesurada d'un ego trencat en mil bocins, i la rebel·lió de la vellesa davant l'arraconament i silenciament.

© A. Bofill

16

Nov 2020

El Liceu estrena en YouTube 'Sis solos soles'
El Periódico | Pablo Meléndez-Haddad

© A. Bofill

"Con la programación liceísta pausada a causa de las restricciones a las que obliga la pandemia, el Liceu optó por estrenar el domingo, pregrabados y gratis en su canal de YouTube, los seis monodramas que conforman el proyecto 'Sis solos soles'. La iniciativa, un nuevo impulso a la creación lírica actual de Òpera de Butxaca i Nova Creació (ÒBNC), era un encargo a seis compositores y a otros tantos libretistas de seis en las que se revisan diferentes momentos en la vida de la mujer. […] De este estreno absoluto destacó especialmente la atmosférica 'Per precaució', de Raquel García-Tomás y libreto de Victòria Szpunberg, todo un homenaje a la casi octogenaria soprano Maria Dolors Aldea, quien, con sabiduría y delicadeza, sabe bordar su personaje. José Antonio Domené, desde el arpa, crea los ambientes necesarios en esta obra de la flamante ganadora del premio Nacional de Música."

16

Nov 2020

La nueva creación invade el Liceu
Ópera Actual | Antoni Colomer

© A. Bofill

"No cabe duda que el monólogo que se lleva la palma es el último de todos, titulado Per precaució. Hay compositores que, más allá de su calidad musical, tienen instinto teatral y Raquel García-Tomás es uno de ellos. La obra, con texto de Victòria Szpunberg, se centra en los últimos días de una mujer anciana que solo encuentra consuelo en el mundo de los recuerdos que la compositora plasma con una capacidad poética hipnótica apoyada por dos intérpretes en estado de gracia. La veterana soprano Maria Dolors Aldea encuentra aquí el papel de su vida, desgranando el texto con una simplicidad y profundidad conmovedora. Cada mirada y cada gesto muestran una sabiduría y una fusión con el personaje extraordinarias. A su lado, el arpista José Antonio Domené se confirma como uno de los mejores de su instrumento en la actualidad; apoyándose en la creatividad de García-Tomás, convierte su arpa en una auténtica orquesta, con una paleta cromática de apabullante amplitud. Un monólogo, éste, que probablemente tendrá amplio recorrido."

15

Nov 2020

Se estrena online ‘Sis solos soles’, la ópera que transita por todo el Liceu
La Vanguardia | Maricel Chavarría

© A. Bofill

"Era la gran apuesta de la temporada en nueva creación operística. Seis monodramas para intérprete femenina e instrumentista, con autores y artistas de kilómetro cero. Se iba a estrenar el 1 de noviembre, cuando se produjo el segundo cierre pandémico, pero no hay mal que por bien no venga. Pues esta producción del Liceu y Òpera de Butxaca i Nova Creació (OBNC), un encargo a seis equipos de libretista/compositor, está pensada para transitar por diversos espacios del teatro de la Rambla de Barcelona; el Foyer, el Saló de Miralls o el box de escenario. De manera que ahora –este domingo 15 de noviembre a las 17 h y hasta el día 22 en Youtube– son las cámaras las que conducen al público por estas historias de voces atrapadas en entornos domésticos, como si de una confesión íntima se tratara. […] Y por último, y a modo de epílogo, Per precaució, una historia de Victòria Szpunberg y la flamante Premio Nacional de Música Raquel García Tomás en la que una anciana se niega a ir a una residencia y acepta la muerte de la forma más hermosa..."

20

Oct 2020

Un 'dream team' d'artistes porta l'òpera a llocs insòlits del Liceu
ara.cat cultura | Núria Juanico Llumà

© Pol Rebaqué

"Una dona que es disposa a morir dins d'una banyera. Una youtuber amb un missatge final per al món. Una àvia que es resisteix a abandonar casa seva per anar a una residència. Són dones solitàries, que s'enfronten a les pròpies tragèdies i que ho fan amb una eina en comú: l'òpera. El Gran Teatre del Liceu estrena l'1 de novembre Sis solos soles, un projecte de l'Òpera de Butxaca i Nova Creació que consisteix en sis monòlegs cantats per veus femenines en peces curtes de petit format, interpretades per un instrumentista. La iniciativa, que han gestat durant més de quatre anys, portarà aquestes obres a espais insòlits del Liceu: des del Saló dels Miralls i el Foyer fins al darrere de l'escenari del teatre.

Sota la direcció escènica de Marc Rosich i la direcció musical de Francesc Prat, Sis solos soles s'ha encarregat a sis equips diferents de llibretista i compositor. Entre els compositors hi ha Joan Magrané – recentment nominat als premis Grammy Llatins– i Raquel García-Tomás – reconeguda amb el Premio Nacional de música–.