press

2014 – 2015

15

Nov 2015

Entrevista a Santi Barguñó
Música viva (Radio Nacional de España) | Eva Sandoval

"Charlamos con el productor musical Santi Barguñó, responsable de la programación de música contemporánea de L'Auditori de Barcelona denominada Sampler Sèries que se inició en la temporada 2014-2015. Un proyecto joven y dinámico dedicado a la nueva creación que ha revitalizado el panorama musical de la capital condal. Nos interesamos por la formación musical de Barguñó, por el germen de Sampler Sèries, las instituciones, sedes y festivales colaboradores en esta edición y, cómo no, por los conciertos que se van a desarrollar hasta el final de temporada: Neue Vocalsolisten Stuttgart, Ensemble Recherche, Ensemble CrossingLines, Héctor Parra, Agustí Fernández, Raquel García Tomás, Oslo Sinfonietta..."

Música viva (Excerpt) - Eva Sandoval & Santi Barguñó
00:00 / 00:00

15

Oct 2015

Torna el cicle Sampler Sèries de L’Auditori amb la seva aposta per les músiques de nova creació

Revista Musical Catalana | Mila Rodríguez

"[…] A més, la jove Raquel García-Tomás serà la compositora convidada al cicle Sampler Sèries al llarg de tota la temporada, amb la seva obra interpretada per l’Oslo Sinfonietta, el concert a la Fundació Miró del clarinetista Víctor de la Rosa amb peces de García-Tomás i la instal·lació audiovisual Líquid: Speeches."

09

Oct 2015

La força del segon Sampler Sèries

Núvol | Aina Vega Rofes

"Les noves músiques tornen a envair l’Auditori, enguany, amb una quantitat més nombrosa de concerts i amb la incorporació del Mercat de les Flors com a espai d’acollida per a les propostes més arriscades que podem trobar als equipaments públics catalans. A més, es consolida a espais significatius com la Fundació Joan Miró, el MACBA i el CCCB i incorpora I+D en l’àmbit de la música. A més es vincula també a festivals com l’Ultima (Oslo), cicle de nova creació.

01

Sep 2015

Musiktheatertage Wien 2015 im WERK 2 im Meidlinger Kabelwerk 

Online Merker | Harald Lacina

"Der Komponist Joan Magrané Figuera (geb. 1988) und die Komponisten Raquel García-Tomás (geb. 1984), beide Katalanen, entwarfen in disPlace ein musikalisches Bild von der Gentrifizierung der Innenstadt Barcelonas von zwei konträren Standpunkten aus. Durch die Abwanderung ärmerer und den Zuzug wohlhabenderer Bevölkerungsgruppen kam es in Barcelona gleichzeitig zu einem Anstieg des Wohnpreisniveaus. So wurde vor ca. zehn Jahren ein Wohnhaus an den Las Ramblas, der Prachtstraße von Barcelona, von neuen Eigentümern übernommen, die die Mieter höflich aber bestimmt vor die Wahl stellten, auszuziehen oder die Wohnungen um sündteures Geld zu kaufen".

30

Aug 2015

Raquel García Tomás y Joan Magrané estrenan en Viena la ópera disPLACE

El Compositor Habla | Ruth Prieto

"Raquel García Tomás y Joan Magrané estrenan el próximo día 1 de septiembre del 2015 la obra ‘disPLACE’ que han compuesto para el festival Musiktheatertage Wien. Entrevistamos a ambos horas antes del estreno".

 

28

Aug 2015

Parlem de l'òpera disPLACE, que s' estrena a Viena l' 1 setembre

Catalunya Música | Mònica Pagès

"Elena Copons a la Schubertiada. Parlem de l'òpera disPLACE, que s'estrena a Viena l' 1 setembre.

29

Nov 2014

L’Europa en crisi, davant el mirall de l’òpera

ara.cat | Xavier Cester

"L’òpera viu en una paradoxa: la continuïtat del gènere està garantida mentre el públic continuï atret pel grapat d’obres que, reciclades sense parar, formen el gruix de les programacions. Però la seva legitimitat només serà possible si es dóna espai als creadors actuals per poder explicar, amb les armes que ofereix la fusió de música cantada i escena, la nostra realitat. Com la d’Europa en crisi. A casa nostra, amb un Liceu que en aquest terreny no hi és, ha sigut gràcies sobretot a la tasca de franctiradors com l’equip d’Òpera de Butxaca i Nova Creació que hem tingut accés a una sèrie de primícies (bones i dolentes, és llei de vida) que han explorat els límits del gènere. L’últim projecte, Dido reloaded / Go, Aeneas, go!, aprofita totes les virtuts benèfiques del treball col·laboratiu que tota òpera comporta per oferir uns resultats, com a mínim a nivell musical, fascinants".

29

Nov 2014

Dido y Eneas viajan de Cartago a Bruselas

El Periódico | Rosa Massagué

"[…]El inicio, obra de García-Tomás, es solo electrónico y enlaza directamente con temas de la ópera de Purcell. La conjunción de barroco y siglo XXI, además de ser muy hermosa, marca el camino de lo que se desarrollará a continuación con la incorporación de un clarinetista (Víctor de la Rosa) y una violonchelista (Cèlia Torres).

Destaca por encima de todo la escritura vocal, interpretada además por dos voces que se adaptan perfectamente a las exigencias de los compositores, la de Maria Hinojosa, como Dido, y la de Anna Alàs, como Belinda, la hermana y confidente de la reina.[…] 'Go, Aeneas, Go!' sigue la línea musical de calidad y aquí el trabajo de dramaturgia adquiere mayor vuelo acompañado de unos videos muy efectivos de la compositora García-Tomás.

28

Nov 2014

L’Europa en crisi, davant el mirall de l’òpera

ara.cat | Xavier Cester

"El Teatre Lliure ha apostat per l’”òpera líquida de cambra” amb el díptic Dido Reloaded i Go, Aeneas, Go!, que es representarà fins aquest diumenge 30. Les obres, que es poden llegir com una de sola, han estat compostes col·lectivament per Xavier Bonfill, Raquel García-Tomás, Joan Magrané i Octavi Rumbau, amb dramatúrgia de Cristina Cordero, i han apostat per la reactualització del mite de Dido i Enees per tractar conflictes de l’Europa actual. Anna Alàs, María Hinojosa, Joan Ribalta a la part vocal i Víctor de la Rosa i Cèlia Torres en la instrumental van excel·lir.

©2019 Raquel García-Tomás